Administratiekantoor Van Boheemen viert haar 20-jarig jubileum

30 maart 2019

Het betalen van rekeningen of aangifte doen: er zijn leukere bezigheden toch? Het antwoord op deze vraag zal voor veel ondernemers een volmondig ‘ja’ zijn. Voor Jolanda van Boheemen van Administratiekantoor Van Boheemen is dit een heel ander verhaal.  Deze maand bestaat haar administratiekantoor 20 jaar. Een mooie mijlpaal om bij stil te staan.  Jolanda vertelt.

Hoe het allemaal begon

Tijdens de Middelbare Detailhandelsschool kwam ik erachter dat administratie eigenlijk een wel heel erg leuk vakgebied was. Daar is tot op de dag van vandaag niets in veranderd. Wat wel is veranderd is de manier waarop we nu werken.  Want wat een verschil met vroeger. Toen werkten we nog op 14 kolommen papier, met grote boeken, een typiste die alles uitwerkte. Alles – maar dan ook alles – werd toen nog met de hand gedaan. Zelfs de papieren aangiften werden persoonlijk bij de Belastingdienst ingeleverd, de loonstroken met de hand uitgerekend. Al met al best een arbeidsintensief proces.

Digitale schoenendoos

Hoe mooi is het dat in de loop van de tijd veelal is gedigitaliseerd. Waar vroeger in een week maximaal tien klanten bediend konden worden, heeft de digitalisering er voor gezorgd dat dit een veelvoud werd, zonder dat dit ten koste ging van de kwaliteit. Voor de ondernemers zelf is het ook een stuk makkelijker geworden. Een bonnetje of factuur scan je vandaag de dag makkelijk zelf in met de Exact-app en wordt gelijk verwerkt in de administratie. Ideaal! Als kantoor betekent dit dat we meer een sparringpartner kunnen zijn. We staan als het ware ‘naast’ de klant door te adviseren hoe het (nog) beter kan.

Persoonlijk contact

Ik vind het belangrijk dat we al onze klanten persoonlijk kennen en dat ons kantoor laagdrempelig en toegankelijk is voor iedereen die met een vraag zit of toch nog zelf de schoenendoos met bonnetjes langs wil brengen. De deur staat altijd open.

Groene administratie

Daarnaast maak ik me sterk om – daar waar mogelijk – met mijn kantoor in te blijven zetten voor een beter klimaat. Dat doen we door o.a. zoveel mogelijk papierloos te werken, stekkers ’s avonds uit het stopcontact, maar ook door zonnepanelen op het dak, met leveranciers samen te werken die het duurzaam ondernemen ook hoog in het vaandel hebben staan.

De toekomst

En dan ben je voor je het weet 20 jaar verder. Een mooi moment voor mij om terug te kijken, maar vooral ook vooruit. Via studies blijven we als administratiekantoor op de hoogte van alle ontwikkelingen in de administratiebranche. Want wat wij doen is niets liever dan alle administratieve zorgen uit handen nemen, te adviseren en te ondersteunen. Onze slogan is niet voor niets: ‘Geeft uw administratie stress? Scannen, mailen & wij doen de rest!’